Kiedy w Twojej firmie sprawdzi się help desk IT?

Szybka i profesjonalna pomoc w razie problemów z komputerami i oprogramowaniem – to w skrócie help desk IT. Kiedy warto wybrać taką usługę?

Coraz więcej firm poszukuje sposobów na redukcję swoich kosztów. Jednym z nich może być outsourcing wielu działań, czyli zlecenie ich zewnętrznym firmom. W taki sposób prowadzony jest również help desk informatyczny. Co to za usługa? Jakie czynności obejmuje? Kiedy warto się na nią zdecydować?

Help desk IT – co to za usługa?

Informatyczny help desk, czyli inaczej help desk IT jest rodzajem usługi skoncentrowanej na szybkim udzielaniu pomocy w razie pojawienia się problemów w obszarze IT.

Takie usługi oferuje wielu producentów sprzętu komputerowego czy oprogramowania, do których można zwrócić się z problemem. Dodatkowo oferują je także firmy informatyczne, które zapewniają wtedy szeroką obsługę informatyczną swoim klientom – niezależnie od tego, jakiego sprzętu i oprogramowania używają.

W jakiej formie prowadzony jest help desk?

Najczęściej help desk jest obecnie dostępny przez internet lub też przez telefon. Jak odbywa się wtedy wsparcie informatyczne?

Pierwszym krokiem jest wtedy zgłoszenie problemu. W tym celu należy skontaktować się z firmą prowadzącą help desk, na przykład przez wypisanie formularza zgłoszenia albo też przez zadzwonienie na konkretny numer telefonu.

Następnie należy opisać swój problem, na przykład może być to trudność z uruchomieniem programu czy też działaniem konkretnego urządzenia, które nie chce wykonać danej czynności – wskazuje pracownik z firmy itcenter.pl, która prowadzi takie usługi.

Potem można od razu otrzymać wsparcie informatyczne specjalistów prowadzących help desk. Mogą oni wtedy opisać, co należy zrobić, by usunąć usterkę, albo też samodzielnie ją usunąć, korzystając w tym celu z metod zdalnych.

W niektórych przypadkach, gdy help desk na odległość nie jest w stanie pomóc, firma świadcząca takie usługi może wysłać na miejsce pracownika, który wykona diagnozę i będzie mógł przeprowadzić naprawę.

W jakiej firmie przyda się help desk IT?

Obecnie usługa jak help desk IT może przydać się w każdej firmie, która wykorzystuje sieci i komputery w swojej codziennej pracy. Właśnie dlatego sprawne działanie obszaru IT ma w niej kluczowe znaczenie, więc musi ona zadbać o to, aby szybko reagować w razie pojawienia się jakichkolwiek problemów.

Nie ma przy tym znaczenia branża firmy ani też jej wielkość – jak wskazuje itcenter.pl, taka usługa jest uniwersalna i mogą skorzystać z niej wszyscy przedsiębiorcy, którzy chcieliby zadbać o obszar IT.

Usługa ta jest szczególnie rekomendowana wtedy, gdy w firmie duże znaczenie ma niezawodna praca komputerów i sieci, natomiast nie zatrudnia ona informatyków, co byłoby dla niej sporym kosztem. Help desk pozwala wtedy na zredukowanie wydatków bez obniżania bezpieczeństwa IT firmy.

Help desk IT – co można z dzięki niemu zyskać?

Skorzystanie z usługi jak help desk jest bardzo dobrym wyborem, gdy firma potrzebuje szybkiego i skutecznego wsparcia w dziedzinie IT. Taka usługa może być świadczona samodzielnie albo jako element kompleksowej obsługi informatycznej firm, która odbywa się jako outsourcing.

Dzięki takiej właśnie obsłudze firma może mieć pewność, że w razie jakichkolwiek problemów może liczyć na błyskawiczne wsparcie. Wystarczy tylko wysłać zgłoszenie, aby natychmiast otrzymać pomoc. W efekcie nie dochodzi do sytuacji, gdy firma nie może realizować swoich obowiązków, ponieważ nie ma dostępu do sieci lub oprogramowania potrzebnego jej w codziennej działalności.

Również na uwagę zasługuje w tym przypadku niska cena, ponieważ help desk jest przystępną cenowo usługą informatyczną. Wynika to z faktu, że większość usterek można wtedy usunąć na odległość, dlatego nie ma wtedy potrzeby dojeżdżania pracownika do firmy.

Gdy zatem firma potrzebuje odpowiedniego wsparcia informatycznego, by działać sprawnie i efektywnie, a także rozwijać się i wyprzedzić konkurencję, warto rozważyć skorzystanie z usługi help desku informatycznego u dobrego dostawcy tego typu usług.